مجله گردشگری "سفری دیگر"

راهنمای سفر و گردشگری به مکان های توریستی جهان

مجله گردشگری "سفری دیگر"

راهنمای سفر و گردشگری به مکان های توریستی جهان

اگر شما هم مانند من به مسافرت و گردشگری علاقه مند هستید می توانید مطالب جالب اعم از سفرنامه و راهنمای سفر به کشور های مختلف دنیا و آداب و رسوم و معرفی غذا ها و هتل های معروف دنیا نحوه رزرو هتل و بلیط هواپبما و خیلی چیزهای دیگر را اینجا دنبال نمایید با من یعنی امیر قاسمی همراه باشید

  • ۰
  • ۰

امروز برای شما همراهان گرامی یه مطلب جالب و خواندنی از وب سایت خوب و پر محتوای لذت سفر آماده کردم که پایین میتونید اون رو مطالعه کنید موضوع متن در رابطه با تاریخچه و مکان های تاریخی اصفهان می باشد و نحوه مسافرت به تور اصفهان بصورت زمینی و با هوایی با من امیر قاسمی همراه باشید.


اصفهان شهری باستانی در مرکز ایران است. این شهر مرکز استان اصفهان و نیز مرکز شهرستان اصفهان است. اصفهان، دومین شهر پهناور(۵۵۱ کیلومتر مربع) و سومین شهر پر جمعیت ایران پس از تهران و مشهد است.

این شهر در میان سال‌های ۱۰۵۰ تا ۱۷۲۲ میلادی به ویژه در قرن شانزدهم میلادی در میان حکومت صفویان هنگامی که برای دومین بار پایتخت ایران شد، رونق فراوانی گرفت.

حتی امروزه نیز شهر اصفهان مقدار زیادی از شکوه گذشته خود را حفظ کرده‌است. بناهای تاریخی متعددی در شهر وجود دارد که تعدادی از آن‌ها به عنوان میراث تاریخی در یونسکو به ثبت رسیده‌اند. اصفهان در سال ۲۰۰۶ به عنوان دومین پایتخت فرهنگی جهان اسلام بعداز مکه و در سال ۱۳۸۸ به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و همین‌طور به عنوان پایتخت صنعتی ایران بعد از جداشدن البرز از تهران انتخاب شده‌است.

تاریخ و پیشینه غنی اصفهان با آثار و بناهای باقی مانده از ادوار گذشته به خوبی نمایان است برخی از این ابنیه صدها و برخی دیگر نیز هزاران سال قدمت دارند . وجود این دیدنی های جذاب سبب شده تا هر ساله تعداد زیادی گردشگر اعم از داخلی و خارجی به این شهر تاریخی سفر کنند . تور اصفهان این امکان را برای شما فراهم می کند تا در کنار گردش در اصفهان بهترین رها را تجربه کنید هدف اصلی همکارن ما  جلب رضایتمندی مسافر است .



اصفهان یکی از شهرهای مرکزی ایران است که بعد از مشهد بیشترین گردشگر را به خود جذب کرده است . معماری اسلامی آثار تاریخی اصفهان در جهان زبانزد است و برخی از بناهای باستانی آن در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند . همچنین بازارهای رنگارنگ ، بلوارهای زیبا ، پل های سرپوشیده ، تونل های زیبا ، طبیعت بکر ، کاخ‌ها ، مسجدها و مناره های منحصربفرد از دیگر عواملی است که سبب شده تا تور اصفهان طرفداران بسیاری داشته باشد . سی و سه پل که یکی‌ از شاهکارهای‌ معماری‌ و پل‌ سازی‌ ایران‌ و جهان است شکوه خاصی به این شهر بخشیده و عمارت‌ عالی قاپو نیز که نمونه ‌منحصربه ‌‌فردی‌ از معماری‌ کاخ های‌ عهد صفوی است بر جذابیت آن افزوده است .

از دیگر جاذبه های گردشگری اصفهان می توان به مسجد شیخ لطف الله ، مسجد امام (مسجد شاه) ، کلیسای وانک ، منار جنبان ، کاخ چهل ستون ، کاخ هشت بهشت ، چهار باغ ، آتشگاه ، گورستان قدیمی تخته فولاد ، بازار تاریخی اصفهان ، میدان نقش جهان ، باغ پرندگان ، پل خواجو ، پل شهرستان و… اشاره نمود .

برای بازدید از دیگر جاذبه‌ها (کاخ هشت بهشت، کاروانسرای عباسی، مدرسه چهار باغ، باغ پرندگان، آرامگاه صائب تبریزی) می‌توانید با پرداخت هزینه اضافه هنگام ثبت‌نام، در این گشت‌ها نیز نام‌نویسی کنید.

 

این شهر به داشتن معماری زیبای اسلامی و بسیاری از بلوارهای زیبا ، پل‌های سرپوشیده ، تونل‌های زیبا ، کاخ‌ها ، مسجدها و مناره‌های منحصر بفرد معروف است. این امر باعث شده‌است که در فرهنگ ایرانی اصفهان ، نصف جهان لقب بگیرد.

از این رو تور اصفهان یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در بین گردشگران داخلی می باشد و همه ساله این شهر میزبان هزاران گردشگر ایرانی و خارجی می باشد. با نزدیک شدن به ایام تعطیلات عید نوروز تقاضا برای مسافرت به این شهر زیبا و تاریخی رو به افزایش است از این رو همانند سال های گذشته تور اصفهان ویژه عید نوروز توسط شرکت لذت سفر برگزار خواهد شد.

 

سوغات معروف اصفهان

گز ، پولکی و نبات از شیرینی های سنتی اصفهان هستند که اکثر گردشگران این شهر برای سوغاتی این اقلام را خریداری می کنند همچنین انواع سفره های قلمکاری ، قلمزنی ، منبت کاریی، ظروف قلم زنی، ظروف خاتم و ... از صنایع دستی و سوغاتی های اصفهان هستند که به وفور در بازارهای صنایع دستی اصفهان مثل بازار تاریخی قیصریه ، بازار بزرگ اصفهان و بازار میدان نقش جهان یافت می شوند .

 

آب و هوای اصفهان

آب و هوای اصفهان چهار فصل است به طوری که در تابستان ها گرم و در زمستان ها سرد است . هوای پاییزی این شهر در نیمه های فصل بیشتر به زمستان می‌گراید و در بهار نیز بسیار معتدل و دل‌انگیز خواهد بود . بهترین زمان برای سفر به اصفهان نیمه های فصل بهار است چرا که در این زمان اصفهان دارای هوای مطبوع و پاک است .


نکات ضروری تور اصفهان :

تور اصفهان هوایی و تور اصفهان زمینی را از همکاران ما در لذت سفر بخواهید .
در مورد هتل محل اقامت خود تحقیق کنید و محاسن و معایب آن را شناسائی کنید همچنین اگر قصد دارید در هتلی غیر از موارد پیشنهادی همکاران ما اقامت کنید حتما با کارشناسان ما مشورت نمایید.
اگر در تعطیلات و ایام خاص قصد سفر به اصفهان دارید از قبل باید هتل تان را رزرو کنید به دلیل شلوغی اصفهان در این ایام هتل ها از روزها و شاید هفته ها قبل رزرو می شوند .
برای رزرو تور ارزان اصفهان به آژانس های معتبری که زیر نظر سازمان گردشگری ایران فعالیت می کنند مراجعه نمائید .
قیمت تور اصفهان ، تور اصفهان لحظه آخری و تور اصفهان آفری را از لذت سفر استعلام کنید .

 

خدمات تور :
     بلیط رفت و برگشت (اتوبوس vip و یا هواپیما)
     استقبال و بدرقه فرودگاهی (یا ترمینال)
     اقامت در هتل به همراه صبحانه
     بیمه مسافرتی
     لیدر مجرب محلی
     گشت شهری


اطلاعات تور :

     قیمت تور ها بسته به نوع هتل و امکاناتش ، تاریخ سفر و نوع سفر ( هوائی یا زمینی) متغیر می باشد .
     ساعت تحویل اتاق 14 و ساعت تخلیه اتاق 12 می باشد .

 

کلمات کلیدی : تور اصفهان ، قیمت تور اصفهان ، تور اصفهان لحظه آخری ، تور اصفهان آفری


منبع : لذت سفر - lezatesafar.com

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی