مجله گردشگری "سفری دیگر"

راهنمای سفر و گردشگری به مکان های توریستی جهان

مجله گردشگری "سفری دیگر"

راهنمای سفر و گردشگری به مکان های توریستی جهان

اگر شما هم مانند من به مسافرت و گردشگری علاقه مند هستید می توانید مطالب جالب اعم از سفرنامه و راهنمای سفر به کشور های مختلف دنیا و آداب و رسوم و معرفی غذا ها و هتل های معروف دنیا نحوه رزرو هتل و بلیط هواپبما و خیلی چیزهای دیگر را اینجا دنبال نمایید با من یعنی امیر قاسمی همراه باشید

  • ۰
  • ۰

کشور ارمنستان ، همسایه شمالی ایران است از این رو بد نیست اندکی درباره ارمنستان بدانیم و اطلاعاتی کلی از این کشور زیبا داشته باشیم . مساحت کشور ارمنستان 29800 کیلومتر مربع است و در جنوب غربی منطقه قفقاز و با کمی فاصله از سواحل جنوب شرقی دریای سیاه واقع شده است . این کشور از جنوب با جمهوری اسلامی ایران ، از جنوب غربی با جمهوری خود مختار نخجوان ، از غرب با ترکیه و از شمال با گرجستان و از شرق با جمهوری آذربایجان مرز مشترک دارد .

درباره کشور ارمنستان

کشور ارمنستان ، کوهستانی ست و در شمال فلات ایران ، در غرب فلات ارمنستان و جنوب سلسله جبال قفقاز واقع شده است . میانگین ارتفاع کشور ارمنستان از سطح دریا حدود 1800 متر است و تنها 10 درصد شهرهای ارمنستان کمتر از 1000 متر ارتفاع دارند . بلندترین قله ارمنستان آراگاتس (Aragatz) است که در شمال غرب این جمهوری واقع است و 4090 متر ارتفاع دارد و در زمستان ها پوشیده از برف می شود .

 

شهرهای کشور ارمنستان :
پایتخت ارمنستان شهر ایروان است که بیش از یک سوم کل جمعیت کشور را تشکیل می دهد .
از دیگر شهر های مهم ارمنستان میتوان به شهرهای گیومری ، آبویان ، وانادزور ، اجمیادزین ، آشتاراک ، کاپان ، گوریس ، آپاران  ، آرتاشات ، هرازدان ، ایجوان ، آماسیا ، مارالیک ، مارتونی ، ماسیس ، الاوردی و وادنیس اشاره کرد . شهر اجمیادزین پایتخت مذهبی کشور ارمنستان است .

 

جمعیت کشور ارمنستان :
طبق آخرین سرشماری در سال 2011 میلادی ، جمعیت کشور ارمنستان 3.2 میلیون نفر است که یک سوم آن در ایروان ساکن هستند . شمار کل جمعیت ارمنیان جهان نزدیک به 9 میلیون نفر است که از این تعداد 5.7 میلیون نفر خارج از جمهوری ارمنستان امروزی زندگی می کنند . از این نظر ارمنیان در شمار ملتهایی قرار می گیرند که بیشتر از نیمی از آنان خارج از سرزمین مادری زندگی می کنند . از نظر ترکیب قومی ارمنستان جمعیت یکپارچه دارد و بیش از 93 درصد از جمعیت این جمهوری را ارمنیان تشکیل می دهند .

دین کشور ارمنستان :
بیشتر مردم ارمنستان یعنی حدود 94% از مردم ارمنستان مسیحی ارمنی هستند و پیرو کلیسای اجمیادزین می باشند . مذهب ارامنه در میان مسیحیان نزدیکترین شاخه به مذهب ارتدکس بوده و شباهت هایی نیز میان کلیسای اجمیادزین و کلیسای ارتدکس وجود دارد لیکن بطور کل مسیحیان ارامنی خود را پیرو مذهب گریگوریانس (گریگورلوساوریچ اولین رهبر مذهبی ارامنه که ایرانی الاصل نیز بوده است ) دانسته و از نظر مسائل مذهبی مستقل عمل می نمایند . ارمنستان اولین کشوری ست که مسیحیت را بعنوان مذهب رسمی کشور خود در اواخر قرن سوم میلادی برگزیده است .

درباره ارمنستان

  • ۹۶/۱۲/۰۶
  • امیر قاسمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی