مجله گردشگری "سفری دیگر"

راهنمای سفر و گردشگری به مکان های توریستی جهان

مجله گردشگری "سفری دیگر"

راهنمای سفر و گردشگری به مکان های توریستی جهان

اگر شما هم مانند من به مسافرت و گردشگری علاقه مند هستید می توانید مطالب جالب اعم از سفرنامه و راهنمای سفر به کشور های مختلف دنیا و آداب و رسوم و معرفی غذا ها و هتل های معروف دنیا نحوه رزرو هتل و بلیط هواپبما و خیلی چیزهای دیگر را اینجا دنبال نمایید با من یعنی امیر قاسمی همراه باشید

  • ۰
  • ۰


گردشگرانی که تور ارمنستان را برای سفر انتخاب کرده اند معمولا قبل از خرید بلیط هواپیما ، به بررسی دیدنی های ارمنستان می پردازند تا برنامه ای مناسب برای سفر خود تدارک ببیند . برای بازدید از همه جاذبه های گردشگری ارمنستان باید حداقل هفت روز در شهر ایروان اقامت داشت ، اما با توجه به اینکه تورها معمولا سه روز برگزار می شود به معرفی مهم ترین جاهای دیدنی ارمنستان می پردازیم . فراموش نکنید پیش از سفر باید نسبت به دریافت ویزای ارمنستان اقدام کنید . 

مردم ایران در فصل بهار و تابستان و در ایام عید نوروز بیشتر از سایر اوقات تمایل دارند به ارمنستان سفر کنند و در این ایام خرید بلیط هواپیما ارمنستان ، رونق بیشتری دارد . زیبایی طبیعی ارمنستان ، جاذبه های گردشگری متنوع ، آب و هوای معتدل ارمنستان ، کنسرت های پرطرفدار و هزینه مناسب سفر از مهم ترین دلایل انتخاب این تور است . مقصد اصلی گردشگرانی که به ارمنستان سفر می کنند ، ایروان است . با اقامت در ایروان پایتخت کشور ارمنستان به جاهای دیدنی ایروان دسترسی راحتی خواهید داشت . در زیر به معرفی مهم ترین جاذبه های این کشور زیبا در نزدیکی ایروان می پردازیم .

دره گل های ارمنستان :

یکی از جذاب ترین دیدنی های ارمنستان که در تمام سال میزبان گردشگران است ، دره گلهاست . منطقه دره گلها یا زاخکادزور که در 60 کیلومتری ایروان قرار دارد مملو از چشمه های آبگرم می باشد . چشمه های آب شیرین معدنی در زاخکازور شهرت بسیاری دارد و در فصل بهار و فصل گرم سال مورد توجه توریستها قرار می گیرد . آثار تاریخی و امکانات اقامتی و تفریحی مانند هتل های لوکس ، تله کابین ، سالن بولینگ ، استخر ، کافه های متنوع ، تفریحات شبانه ، لژ موتوری ، اسب دوانی ، سورتمه و … این منطقه را به یکی از جاذبه های توریستی ایروان تبدیل کرده است  .

دریاچه سوان ارمنستان :

شاید جالب باشد که بدانید اکثر جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی ارمنستان در کنار هم قرار دارند و با هم عجین هستند . یکی از این جاذبه ها ، دریاچه سوان است . این دریاچه در ارتفاعات بالای ارمنستان قرار گرفته و بخاطر زیبایی طبیعی و ماهی های خوشمزه اش ، شهرت دارد . در کنار این دریاچه ، صومعه سواناواک ، دو کلیسای مربوط به قرن نهم وجود و گورستان نوراتوس با صدها سنگ حکاکی شده و قلعه آدزبرد و دیدنی های دیگری بچشم می خورد . از جمله تفریحات این دریاچه می توان به شنا و آب تنی ، جت اسکی و قایق سواری ، کایت سرفینگ ، پاراگلایدر سواری ، ماهی گیری ، اسکی و اسنوبورد در زمستان ،کایت کاتاماران ، ویک بوردینگ ، وایند سرفینگ یا باد موج سواری اشاره کرد . دریاچه سوان در ۶۰ کیلومتری شمال شرقی ایروان قرار دارد .

معبد گارنی ارمنستان :

مگر می شود به ارمنستان سفر کرده و از معابد متعدد و تاریخی این کشور دیدن نکرد . یکی از این معابد ، معبد گارنی ست که تنها معبد به جا مانده از دوره رومی- گرکو ارمنستان و اتحاد جماهیر شوروی است . این معبد یونانی در روستای گارنی در 32 کیلومتری ایروان واقع شده است . معبد گارنی بر فراز یک صخره بلند واقع شده و جزیی از مجموعه موزه تاریخی و فرهنگی گارنی به حساب می آید . این مجموعه در زمینی به مساحت سه و نیم هکتار دربرگیرنده معبد گارنی ، مجموعه حمام ، کاخ تابستانه پادشاهی ، کلیسای سنت سیون متعلق به قرن هفتم میلادی و چند اثر تاریخی کوچک دیگر است که روی هم رفته یازده اثر از دوره های مختلف تاریخی کشور ارمنستان را در بر می گیرد .

بنای کاسکاد ارمنستان :

اگر نمیخواهید از شهر ایروان خارج شوید اما از جاذبه های گردشگری ایروان نیز بهره ببرید ، بازدید از کاسکاد ایروان را در برنامه سفر خود قرار دهید . کاسکاد یا هزارپله ایروان  از 572 پله تشکیل شده است . فاصله محوطه پایینی این بنا ، تا آخرین پله آن ، 302 متر و تا بالای بنای یادبود ، 450 متر است و عرض کاسکاد حدود پنجاه متر است . متصل کردن بخش های شمالی و مرکزی ایروان پایتخت ارمنستان یعنی مراکز مهم مسکونی و فرهنگی و تاریخی این شهر از طریق راه پله و آبشار و ایجاد فضای سبز در حوالی آن ایده نخستین ساخت کاسکاد یا هزار پله بود . کاسکاد مجموعه ای از آبشار مصنوعی ، آبنماهای زیبا ، درختان و گلهای رنگارنگ ، باغ مجسمه و موزه آثار هنرمندان معاصر ارمنستان است .

موزه ماتناداران ارمنستان :

یکی از دیدنی های ایروان در مرکز شهر ، موزه ماتناداران است . موزه ماتناداران ایروان ارمنستان حاوی مجموعه با ارزشی از ۱۷۰۰۰ نسخه خطی و ۳۰۰۰۰ سند دیگر است که شامل موضوعاتی چون تاریخ ، هنر ، فلسفه ، طب ، علوم ، زبان‌شناسی ، ادبیات و کیهان شناسی می‌شود . در واقع ماتناداران در معنای لغوی به مجموعه‌ای اطلاق می‌شود که مکانی برای نگهداری اسناد ، متون خطی و کتاب‌های دست‌نویس قدیمی یا چاپی است . این موزه یکی از کاملترین موزه های اسناد تاریخی دنیاست . این موزه در سوم مارس ۱۹۵۹ افتتاح شده است و در این موزه علاوه بر مجموعه‌های گسترده کتاب‌ها و اسناد به زبان ارمنی ، مجموعه‌هایی به زبان‌های عربی ، فارسی ، ابری ، ژاپنی و روسی وجود دارد .

اپرا تئاتر ارمنستان :

یکی از اماکن دیدنی ارمنستان ، اپرا تئاتر ایروان است . این بنا یکی از 10 تالار برتر اپرای جهان بشمار می آید . خانه‌ اپرای ایروان را الکساندر تامانیان طراحی کرده و یکی از بهترین نمونه های معماری شوروی است که بخاطر طراحی آن در یک نمایشگاه بین‌المللی در پاریس جایزه اول را دریافت نموده است . تالار اپرا ارمنستان در سال ۱۹۳۳ و با نام آرام خاچاتوریان اولین اپرا نویس ارمنی ، افتتاح شد . در سال های گذشته بیش از ۲۰۰ اپرا و باله توسط هنرمندان ارمنی ، اروپای غربی و روسی در سالن اپرا و باله ملی ارمنستان اجرا شده است که از میان آنها می‌توان به گوهر گاسپاریان خواننده و آرام خاتانیان آهنگساز و ویلن گالستیان استاد باله اشاره کرد . در سفر به ارمنستان حتما از این بنا بازدید کنید .

ارمنستان جاذبه های گردشگری متعددی دارد و سفر به این کشور در بهار و تابستان رونق بیشتری دارد . اگر قصد سفر به این کشور را دارید ، تهیه بلیط هواپیما ارمنستان با قیمت مناسب را به همکاران ما بسپارید .

جاهای دیدنی ارمنستان
جاهای دیدنی ارمنستان
اماکن دیدنی ارمنستان
اماکن دیدنی ارمنستان
  • ۹۷/۱۱/۲۸
  • امیر قاسمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی